Mikä Meillä kotona -kaupat on?

Meillä kotona -kaupat on A-lehtien asumisen medioiden oma verkkokauppa, joka toimii markkinapaikan tavoin. Olemme valinneet Meillä kotona -kauppoihin kiinnostavimmat kodin ja kotoilun tuotteet ja brändit, joita voimme vilpittömästi suositella. Meille on tärkeää, että valitsemamme tuotteet ovat laadukkaita, kestäviä ja tuottavat iloa juuri sinulle. Meillä kotona -kauppojen tuotteita löydät kaupallisina sisältöinä myös Meillä kotonan verkkosivuston puolelta. Lue lisää kaupallisista sisällöistämme täältä. Itse ostaminen tapahtuu aina kauppojen puolella.

Miten Meillä kotona -kaupat toimii?

Meillä kotona -kaupoissa voit ostaa yhdellä kertaa tuotteita joko yhdeltä tai useammalta kauppiaalta. Tuotteet kertyvät yhteen ostoskoriin ja maksu tehdään Meillä kotona -kaupoille, joka vastaa myös asiakaspalvelusta. Meillä kotona -kauppojen kauppiaat toimittavat tuotteet omista varastoistaan asiakkaille. Jos tuotteen kauppiaaksi on merkitty Meillä kotona -kaupat, toimitamme tuotteet omasta varastostamme. Toimituskulut ovat kauppiaskohtaisia, ja näet ne sekä tuotekorteilta että kauppiastiedot-sivulta. Maksupalvelun tarjoaa suomalainen Paytrail.

Millä maksutavoilla maksaminen onnistuu?

Maksaminen on Meillä kotona -kaupoissa aina turvallista ja helppoa. Maksupalvelun tarjoaa suomalainen Paytrail. Voit valita sinulle sopivan maksutavan alla olevista:

  • Pankin verkkomaksu: OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, OmaSP, POP Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia ja S-Pankki
  • Master Card
  • Visa
  • American Express
  • Mobile Pay
  • Siirto
  • Pivo
  • Apple Pay

    En saanut tilauksestani tilausvahvistusta, mikä neuvoksi?

    Tilauksesi jälkeen lähetämme tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli tilausvahvistusta ei löydy saapuneiden viestien joukosta, tarkistathan roskapostikansiosi. Jos tilausvahvistusta ei ole päätynyt myöskään roskapostiin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Mitä tuotteiden toimitus maksaa?

    Tuotteen toimitus- ja palautuskulut riippuvat tuotteen toimittajasta. Osalla tuotteista toimitus on maksutonta, mutta osa toimittajista laskuttaa toimituskulut oman hinnastonsa mukaan.

    Otathan huomioon, että jos tilaat tuotteita useilta eri kauppiailta, mahdolliset toimituskulut ovat kauppiaskohtaisia. Voi siis olla, että ostoskorissasi on esimerkiksi kaksi tuotetta ilmaisella toimituksella ja kaksi tuotetta eri toimittajilta, joilla molemmilla on oma toimituskulunsa.

    Kauppiaskohtaiset toimituskulut ovat esillä tuotekorteilla ja kauppiastiedot-sivulla. Lisäksi näet ostoksesi loppusumman sekä yhteenlasketut toimituskulut ostoskorissasi ennen kuin maksat koko ostoksen. Ennen maksua voit vielä poistaa tai lisätä tuotteita ostoskoriin.

    Miten toimitus tapahtuu?

    Meillä kotona -kauppojen yhteistyökauppiaat toimittavat tuotteet omista varastoistaan suoraan sinulle. Tuotteen arvioitu toimitusaika on nähtävissä tuotekortilla tilausta tehdessä.

    Kauppiaat käyttävät itse valitsemaansa toimitustapaa – yleisemmin Postia – tuotteiden toimittamiseen. Tuotteet toimitetaan mahdollisuuksien mukaan ilmoittamaasi toimitusosoitetta lähimpänä sijaitsevaan toimipisteeseen. Kun tuote on noudettavissa, saat ilmoituksen tekstiviestillä.

    Jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi, voit ottaa yhteyttä Meillä kotona -kauppojen asiakaspalveluun sähköpostitse kaupat@meillakotona.fi.

    Voinko tilata tuotteita, jos en asu Suomessa?

    Tällä hetkellä Meillä kotona -kaupoista on mahdollista tilata tuotteita ainoastaan manner-Suomeen.

    Miksi tilaamani tuotteet saapuvat eri aikaan ja eri paketeissa?

    Kaikki Meillä kotona -kaupoista tilatut tuotteet toimitetaan kunkin kauppiaan omasta varastosta. Tästä johtuen toimitusajat vaihtelevat kauppiaiskohtaisesti, ja eri kauppiailta tilaamasi tuotteet saapuvat myös eri paketeissa. Kauppiais- ja tuotekohtaiset arvioidut toimitusajat ovat esillä tilaamasi tuotteen tuotekortilla.

    En ole saanut tilaamaani tuotetta – mitä tehdä?

    Toimitusajat ovat kauppiaskohtaisia ja usein myös tuotekohtaisia. Näet ne tuotekortilta tilausta tehdessäsi. Saat tilausvahvistuksen jälkeen toimitusvahvistuksen, kun kauppias on lähettänyt tuotteen. Voit myös olla tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi.

    Tuote on vahingoittunut tai viallinen, mitä teen?

    Jos tilaamasi tuote on viallinen tai rikkoutunut, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi. Liitä mukaan tilauksesi tiedot, tarkka kuvaus reklamaation syystä sekä kuvat tuotteen pakkauksesta ja tuotteessa olevasta viasta.

    Sain väärän tuotteen – mitä tehdä?

    Jos sait tilauksessasi väärän tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi. Liitäthän mukaan tilausnumerosi.

    Miten palautan tuotteen?

    Kaikissa Meillä kotona -kauppojen kautta ostetuissa tuotteissa on 14 vuorokauden palautusoikeus tuotteen vastaanottamisesta laskien, kunhan palautettavat tuotteet ovat käyttämättömiä, alkuperäisessä kunnossaan ja myyntikelpoisia. Palautettava tuote tulee palauttaa alkuperäispakkaukseensa huolellisesti pakattuna. Palautusoikeus ei koske tuotteita, joissa on lyhyt vanhenemisaika tai jotka on selvästi räätälöity tietylle asiakkaalle tai tietyn tilauksen mukaan (esim. mittaan leikattavat kankaat). Palautukset lähetetään suoraan kauppiaalle, joka on toimittanut tuotteen.

    Lue tarkemmat ohjeet palautuksen tekoon ja täytä palautuslomake palautukset-sivulla. Jos sinulla on kysyttävää palautuksista, voit ottaa yhteyttä Meillä kotona -kauppojen asiakaspalveluun sähköpostitse kaupat@meillakotona.fi.

    Mitä palautus maksaa?

    Palautuskulut määräytyvä kunkin kauppiaan oman hinnaston mukaan samaan tapaan kuin toimituskulut. Jos olet palauttamassa tuotteita usealle eri toimittajalle, tulee jokaisesta palautuksesta maksaa erikseen, jollei kauppias tarjoa ilmaista palautusta.

    Miten saan hyvityksen palautetusta tuotteesta?

    Tuotteen hinta ja toimituskulut palautetaan aina samalla maksutavalla tai samalle kortille, jolla osto on tehty. Kukin kauppias käsittelee palautuksensa erikseen, joten käsittelyajat voivat vaihdella kauppiaskohtaisesti. Maksettu hinta palautetaan välittömästi, kun kauppias on saanut tuotteen takaisin ja todennut moitteettomaksi.