Usein kysyttyä
Mikä Kotona-kaupat on?
Kotona-kaupat on A-lehtien asumisen medioiden oma verkkokauppa, joka toimii markkinapaikan tavoin. Olemme valinneet Kotona-kauppoihin kiinnostavimmat kodin ja kotoilun tuotteet ja brändit, joita voimme vilpittömästi suositella. Meille on tärkeää, että valitsemamme tuotteet ovat laadukkaita, kestäviä ja tuottavat iloa juuri sinulle. Kotona-kauppojen tuotteita löydät kaupallisina sisältöinä myös Kotona-verkkosivuston puolelta. Lue lisää kaupallisista sisällöistämme täältä. Itse ostaminen tapahtuu aina kauppojen puolella.
Miten Kotona-kaupat toimii?
Kotona-kaupoissa voit ostaa yhdellä kertaa tuotteita joko yhdeltä tai useammalta kauppiaalta. Tuotteet kertyvät yhteen ostoskoriin ja maksu tehdään Kotona-kaupoille, joka vastaa myös asiakaspalvelusta. Kotona-kauppojen kauppiaat toimittavat tuotteet omista varastoistaan asiakkaille. Jos tuotteen kauppiaaksi on merkitty Kotona-kaupat, toimitamme tuotteet omasta varastostamme. Toimituskulut ovat kauppiaskohtaisia, ja näet ne sekä tuotekorteilta että kauppiastiedot-sivulta. Maksupalvelun tarjoaa suomalainen Paytrail.
Millä maksutavoilla maksaminen onnistuu?
Maksaminen on Kotona-kaupoissa aina turvallista ja helppoa. Maksupalvelun tarjoaa suomalainen Paytrail. Voit valita sinulle sopivan maksutavan alla olevista:
Pankkimaksutavat:
OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, OmaSP, POP Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia ja S-Pankki.
Mobiilimaksutavat:
Siirto ja MobilePay.
Korttimaksutavat:
Visa Electron, Visa, Mastercard ja American Express.
Lasku- ja osamaksutavat:
Walley, OP Lasku ja OP Tililuotto.
En saanut tilauksestani tilausvahvistusta, mikä neuvoksi?
Tilauksesi jälkeen lähetämme tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli tilausvahvistusta ei löydy saapuneiden viestien joukosta, tarkistathan roskapostikansiosi. Jos tilausvahvistusta ei ole päätynyt myöskään roskapostiin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Mitä tuotteiden toimitus maksaa?
Tuotteen toimitus- ja palautuskulut riippuvat tuotteen toimittajasta. Osalla tuotteista toimitus on maksutonta, mutta osa toimittajista laskuttaa toimituskulut oman hinnastonsa mukaan.
Otathan huomioon, että jos tilaat tuotteita useilta eri kauppiailta, mahdolliset toimituskulut ovat kauppiaskohtaisia. Voi siis olla, että ostoskorissasi on esimerkiksi kaksi tuotetta ilmaisella toimituksella ja kaksi tuotetta eri toimittajilta, joilla molemmilla on oma toimituskulunsa.
Kauppiaskohtaiset toimituskulut ovat esillä tuotekorteilla ja kauppiastiedot-sivulla. Lisäksi näet ostoksesi loppusumman sekä yhteenlasketut toimituskulut ostoskorissasi ennen kuin maksat koko ostoksen. Ennen maksua voit vielä poistaa tai lisätä tuotteita ostoskoriin.
Miten toimitus tapahtuu?
Kotona-kauppojen yhteistyökauppiaat toimittavat tuotteet omista varastoistaan suoraan sinulle. Tuotteen arvioitu toimitusaika on nähtävissä tuotekortilla tilausta tehdessä.
Kauppiaat käyttävät itse valitsemaansa toimitustapaa – yleisemmin Postia – tuotteiden toimittamiseen. Tuotteet toimitetaan mahdollisuuksien mukaan ilmoittamaasi toimitusosoitetta lähimpänä sijaitsevaan toimipisteeseen. Kun tuote on noudettavissa, saat ilmoituksen tekstiviestillä.
Pienet tuotteet, kuten lehdet, toimitetaan suoraan postilaatikkoosi.
Jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi, voit ottaa yhteyttä Kotona-kauppojen asiakaspalveluun sähköpostitse kaupat@meillakotona.fi.
Voinko tilata tuotteita, jos en asu Suomessa?
Tällä hetkellä Kotona-kaupoista on mahdollista tilata tuotteita ainoastaan manner-Suomeen.
Miksi tilaamani tuotteet saapuvat eri aikaan ja eri paketeissa?
Kaikki Kotona-kaupoista tilatut tuotteet toimitetaan kunkin kauppiaan omasta varastosta. Tästä johtuen toimitusajat vaihtelevat kauppiaiskohtaisesti, ja eri kauppiailta tilaamasi tuotteet saapuvat myös eri paketeissa. Kauppiais- ja tuotekohtaiset arvioidut toimitusajat ovat esillä tilaamasi tuotteen tuotekortilla.
En ole saanut tilaamaani tuotetta – mitä tehdä?
Toimitusajat ovat kauppiaskohtaisia ja usein myös tuotekohtaisia. Näet ne tuotekortilta tilausta tehdessäsi. Saat tilausvahvistuksen jälkeen toimitusvahvistuksen, kun kauppias on lähettänyt tuotteen. Voit myös olla tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi.
Tuote on vahingoittunut tai viallinen, mitä teen?
Jos tilaamasi tuote on viallinen tai rikkoutunut, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi. Liitä mukaan tilauksesi tiedot, tarkka kuvaus reklamaation syystä sekä kuvat tuotteen pakkauksesta ja tuotteessa olevasta viasta.
Sain väärän tuotteen – mitä tehdä?
Jos sait tilauksessasi väärän tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi. Liitäthän mukaan tilausnumerosi.
Miten palautan tuotteen?
Kaikissa Kotona-kauppojen kautta ostetuissa tuotteissa on 14 vuorokauden palautusoikeus tuotteen vastaanottamisesta laskien, kunhan palautettavat tuotteet ovat käyttämättömiä, alkuperäisessä kunnossaan ja myyntikelpoisia. Palautettava tuote tulee palauttaa alkuperäispakkaukseensa huolellisesti pakattuna. Palautusoikeus ei koske tuotteita, joissa on lyhyt vanhenemisaika tai jotka on selvästi räätälöity tietylle asiakkaalle tai tietyn tilauksen mukaan (esim. mittaan leikattavat kankaat). Palautukset lähetetään suoraan kauppiaalle, joka on toimittanut tuotteen.
Lue tarkemmat ohjeet palautuksen tekoon ja täytä palautuslomake palautukset-sivulla. Jos sinulla on kysyttävää palautuksista, voit ottaa yhteyttä Kotona-kauppojen asiakaspalveluun sähköpostitse kaupat@meillakotona.fi.
Mitä palautus maksaa?
Palautuskulut määräytyvä kunkin kauppiaan oman hinnaston mukaan samaan tapaan kuin toimituskulut. Jos olet palauttamassa tuotteita usealle eri toimittajalle, tulee jokaisesta palautuksesta maksaa erikseen, jollei kauppias tarjoa ilmaista palautusta.
Miten saan hyvityksen palautetusta tuotteesta?
Tuotteen hinta ja toimituskulut palautetaan aina samalla maksutavalla tai samalle kortille, jolla osto on tehty. Kukin kauppias käsittelee palautuksensa erikseen, joten käsittelyajat voivat vaihdella kauppiaskohtaisesti. Maksettu hinta palautetaan välittömästi, kun kauppias on saanut tuotteen takaisin ja todennut moitteettomaksi.