Mikä Kotona-kaupat on?

Kotona-kaupat on A-lehtien asumisen medioiden oma verkkokauppa, joka toimii markkinapaikan tavoin. Olemme valinneet Kotona-kauppoihin kiinnostavimmat kodin ja kotoilun tuotteet ja brändit, joita voimme vilpittömästi suositella. Meille on tärkeää, että valitsemamme tuotteet ovat laadukkaita, kestäviä ja tuottavat iloa juuri sinulle. Kotona-kauppojen tuotteita löydät kaupallisina sisältöinä myös Kotona-verkkosivustolta. Itse ostaminen tapahtuu aina kauppojen puolella.

Miten Kotona-kaupat toimii?

Kotona-kaupoissa voit ostaa yhdellä kertaa tuotteita joko yhdeltä tai useammalta kauppiaalta. Tuotteet kertyvät yhteen ostoskoriin ja maksu tehdään Kotona-kaupoille, joka vastaa myös asiakaspalvelusta. Kotona-kauppojen kauppiaat toimittavat tuotteet omista varastoistaan asiakkaille. Jos tuotteen kauppiaaksi on merkitty Kotona-kaupat, toimitamme tuotteet omasta varastostamme. Maksupalvelun tarjoaa suomalainen Paytrail.

Millä maksutavoilla maksaminen onnistuu?

Maksaminen on Kotona-kaupoissa aina turvallista ja helppoa. Maksupalvelun tarjoaa suomalainen Paytrail. Voit valita sinulle sopivan maksutavan alla olevista:

Pankkimaksutavat:

OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, OmaSP, POP Pankki, Ålandsbanken, Aktia ja S-Pankki

Mobiilimaksutavat:

Siirto, MobilePay, Google Pay ja Apple Pay

Korttimaksutavat:

Visa ja Mastercard

Lasku- ja osamaksutavat:

Walley, OP Lasku ja OP Tililuotto

      En saanut tilauksestani tilausvahvistusta, mikä neuvoksi?

      Tilauksesi jälkeen lähetämme tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli tilausvahvistusta ei löydy saapuneiden viestien joukosta, tarkistathan roskapostikansiosi. Jos tilausvahvistusta ei ole päätynyt myöskään roskapostiin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

      Miten toimitus tapahtuu?

      Kotona-kauppojen yhteistyökauppiaat toimittavat tuotteet omista varastoistaan suoraan sinulle. Tuotteen arvioitu toimitusaika on nähtävissä tuotekortilla tilausta tehdessä.

      Kauppiaat käyttävät itse valitsemaansa toimitustapaa – yleisemmin Postia – tuotteiden toimittamiseen. Tuotteet toimitetaan mahdollisuuksien mukaan ilmoittamaasi toimitusosoitetta lähimpänä sijaitsevaan toimipisteeseen. Kun tuote on noudettavissa, saat ilmoituksen tekstiviestillä.

      Pienet tuotteet, kuten lehdet, toimitetaan suoraan postilaatikkoosi.

      Jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi, voit ottaa yhteyttä Kotona-kauppojen asiakaspalveluun sähköpostitse kaupat@meillakotona.fi.

      Voinko tilata tuotteita, jos en asu Suomessa?

      Tällä hetkellä Kotona-kaupoista on mahdollista tilata tuotteita ainoastaan manner-Suomeen.

      Miksi tilaamani tuotteet saapuvat eri aikaan ja eri paketeissa?

      Kaikki Kotona-kaupoista tilatut tuotteet toimitetaan kunkin kauppiaan omasta varastosta. Tästä johtuen toimitusajat vaihtelevat kauppiaiskohtaisesti, ja eri kauppiailta tilaamasi tuotteet saapuvat myös eri paketeissa. Kauppiais- ja tuotekohtaiset arvioidut toimitusajat ovat esillä tilaamasi tuotteen tuotekortilla.

      En ole saanut tilaamaani tuotetta – mitä tehdä?

      Toimitusajat ovat kauppiaskohtaisia, joskus myös tuotekohtaisia. Näet ne tuotekortilta tilausta tehdessäsi. Saat tilausvahvistuksen jälkeen toimitusvahvistuksen, kun kauppias on lähettänyt tuotteen. Voit myös olla tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi.

      Tuote on vahingoittunut tai viallinen, mitä teen?

      Jos tilaamasi tuote on viallinen tai rikkoutunut, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi. Liitä mukaan tilauksesi tiedot, tarkka kuvaus reklamaation syystä sekä kuvat tuotteen pakkauksesta ja tuotteessa olevasta viasta.

      Sain väärän tuotteen – mitä tehdä?

      Jos sait tilauksessasi väärän tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi. Liitäthän mukaan tilausnumerosi.

      Miten palautan tuotteen?

      Kaikissa Kotona-kauppojen kautta ostetuissa tuotteissa on 14 vuorokauden palautusoikeus tuotteen vastaanottamisesta laskien, kunhan palautettavat tuotteet ovat käyttämättömiä, alkuperäisessä kunnossaan ja myyntikelpoisia. Palautettava tuote tulee palauttaa alkuperäispakkaukseensa huolellisesti pakattuna. Palautusoikeus ei koske tuotteita, joissa on lyhyt vanhenemisaika tai jotka on selvästi räätälöity tietylle asiakkaalle tai tietyn tilauksen mukaan (esim. mittaan leikattavat kankaat). Palautukset lähetetään suoraan kauppiaalle, joka on toimittanut tuotteen.

      Mikäli haluat palauttaa tuotteen, täytä palautuslomake palautukset-sivulla tai ota Kotona-kauppojen asiakaspalveluun sähköpostitse kaupat@meillakotona.fi. Toimitamme kauppiaskohtaiset palautustiedot sinulle sähköpostitse palautusilmoituksesi vastaanottamisen jälkeen. 

      Mitä palautus maksaa?

      Palautustapauksissa vastaat itse tuotteen palauttamisen kustannuksista. Huomioithan, että jos olet palauttamassa tuotteita usealle eri toimittajalle, tulee jokaisesta palautuksesta maksaa erikseen.

      Palautuksen hintaan voi vaikuttaa mm. paketin koko, lähetyksen kohdemaa ja palautustapa. Mikäli mieleesi tulee kysyttävää palautuksiin liittyen, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme: kaupat@meillakotona.fi.

      Miten saan hyvityksen palautetusta tuotteesta?

      Palautettava summa palautetaan aina samalla maksutavalla tai samalle kortille, jolla osto on tehty. Kukin kauppias käsittelee palautuksensa erikseen, joten käsittelyajat voivat vaihdella kauppiaskohtaisesti. Maksettu hinta palautetaan välittömästi, kun kauppias on saanut tuotteen takaisin ja todennut moitteettomaksi.