Toivomme, että teet Meillä kotona -kaupoista harkittuja ostoksia, ja voimme auttaa sinua tekemään hyviä, kestäviä valintoja! Jos tuote ei kuitenkaan vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 14 vuorokauden sisällä paketin vastaanottamisesta.

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, alkuperäisessä kunnossaan ja myyntikelpoisia. Palautusoikeus ei koske tuotteita, joissa on lyhyt vanhenemisaika tai jotka on selvästi räätälöity tietylle asiakkaalle tai tietyn tilauksen mukaan (esim. mittaan leikattavat kankaat, sävytetyt maalit). Jos palautettava tuote on käytetty, vaurioitunut tai muuten jälleenmyyntikelvoton, kauppiaalla on oikeus olla hyväksymättä palautusta.

Palautettava tuote tulee palauttaa alkuperäispakkaukseensa huolellisesti pakattuna. Palautukset lähetetään suoraan kauppiaalle, joka on toimittanut tuotteen. Palautuskulut määräytyvät kunkin toimittajan oman hinnaston mukaan samaan tapaan kuin toimituskulut. Ellei kauppiaskohtaisissa tiedoissa toisin mainita, asiakas maksaa tuotteiden palautuskulut. Jos olet palauttamassa tuotteita usealle eri kauppiaalle, tulee jokaisesta palautuksesta maksaa erikseen.

Huomioithan, että tuotteen palauttaminen ilman erillistä ilmoitusta tai paketin noutamatta jättäminen ei kuluttajansuojalain mukaisesti riitä tilauksen peruutukseksi. Pidätämme oikeuden veloittaa noutamatta jääneen lähetyksen käsittelystä aiheutuneet kustannukset, kuten palautuksen toimituskulut ja käsittelykustannukset. Nämä kulut määräytyvät tuotteen ja kunkin toimittajan oman hinnaston mukaan. Meillä kotona -kauppojen omilla tuotteilla ilmoittamatta palautuneiden tai noutamatta jätettyjen pakettien käsittelykustannus on 14 euroa.

Tuotteen hinta ja toimituskulut palautetaan aina samalla maksutavalla tai samalle kortille, jolla osto on tehty. Kukin kauppias käsittelee palautuksensa erikseen, joten käsittelyajat voivat vaihdella kauppiaskohtaisesti. Meillä kotona -kaupat palauttaa maksetun hinnan välittömästi, kun kauppias on saanut tuotteen takaisin ja todennut moitteettomaksi.

Palautus rekisteröidään Meillä kotona -kauppojen sekä tuotteen toimittaneen kauppiaan järjestelmään peruutuslomakkeella, jonka löydät sivun alalaidasta. Jollet voi käyttää sähköistä peruutuslomaketta, sinulla on oikeus tehdä peruutusilmoitus myös muulla yksiselitteisellä tavalla, esimerkiksi sähköpostitse osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi. Löydät peruutuslomakkeen mallin ja osoitetiedot myös tilaus- ja toimitusehdoista.

Palautusta koskevissa kysymyksissä voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme kaupat@meillakotona.fi. Täältä löydät lisätietoja sekä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Reklamaatiot

Jos tilaamasi tuote on viallinen tai rikkoutunut, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen kaupat@meillakotona.fi. Liitä mukaan tilauksesi tiedot, tarkka kuvaus reklamaation syystä sekä kuvat tuotteen pakkauksesta ja tuotteessa olevasta viasta.

Toimi näin, jos haluat palauttaa tuotteen:

  1. Ilmoita meille palautuksesta 14 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Helpoimmin teet sen täyttämällä alta löytyvän sähköisen palautuslomakkeemme.
  2. Asiakaspalvelumme toimittaa sinulle kauppiaskohtaiset palautusohjeet sähköpostitse palautusilmoituksen vastaanottamisen jälkeen.
  3. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseensa ja lähetä paketti Meillä kotona -kauppojen asiakaspalvelun ohjeita noudattaen. Huomioithan, että mikäli palautat useampia tuotteita, palauta jokainen tuote sen toimittaneelle kauppiaalle.
  4. Kauppias vastaanottaa ja hyväksyy palautuksesi, jonka jälkeen palautamme rahat sinulle. Palautuksesta maksettava hyvitys palautetaan samalla maksutavalla, jolla olit maksanut tilauksesi.

Palautuslomake